Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 156 твърдо или неработещо окачване.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 156 твърдо или неработещо окачване.

    Здравейте,
    понеже тази кола вече не ми дава да спя, имайки предвид вложените средства и скромният резултат - вече се чудя дали не си е родена такава...
    В събота и неделя карах по магистралта София - Варна и на 3 участъка някъде при видимо гладък асфалт колата влизаше в нещо като резонанс и тресеше като каруца.
    Проверени са амортесьорите на тръскалка, проверено е окачването като всичките носачи са оригинални.
    Тампоните на стаб. щанга са сменени с полиретан в гараж Вентура.
    В дупки влиза като всяка друга кола, вярно друса малко повече по паваж но на тази магистрала ме побърка в тези 3 участъка, дори и на нормален първокласен път не тресе така.
    Нормално ли е да тресе тази кола така?
    Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
    Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

  • #2
    А гумите и джантите как са? Баланс минавали ли са скоро? Гумите отделно могат да са на "бабуни" или да имат балони.

    От вътрешна страна на джантите се събира пясък и на малко по висока скорост се получават вибрации. Това на баланс машината се лови доста трудно. Измий ги хубаво джантите на някоя автомивка от вътрешната страна и пробвай пак.
    Alfa Romeo Alfetta GTV 1800
    Alfa Romeo 164 3.0 V6

    Comment


    • #3
      Гумите са Клебер зимни чисто нови, балансирани са преди 3 месеца.
      Не вярвам да е от гумите, защото го прави само в определени участъци с неравен асфалт не и на равно.
      На волана не се усеща треперене или нестабилност, просто дурса здраво и не е комфортно, предната кола беше пежо 206 и беше по комфортно.
      Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
      Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

      Comment


      • #4
        а що да не е от амортисиорите? мойте задните бяха испуснали обаче който е проверяваше казваше че са добре. след като ги смених разбрах че и предните са за смяна
        JTD 105+

        Comment


        • #5
          По принцип окачването е по-твърдичко, но да тресе не е нормално.По неравностите тропа, но не тресе.
          Между другото, онова е толкова магистрала, колкото спечен коларски път.
          В същност, ако караш с 200, ще прелиташ ниско и няма да тръска
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #6
            Колега, не си писал къде точно се случва това. Ако е в участъка от Шумен до Варна проблемът съвсем не е в твоята кола, а в асфалта. Виж ако е в "Софийския" участък там беше по-добре положението
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от akirilov Покажи съобщение
              ...
              Нормално ли е да тресе тази кола така?
              Резонансът, за който говориш, ми намирисва на нащърбен от верижна машина асфалт, и като минеш по него с висока скорост - създава се вибрация точно тип резонанс.
              Магистрала Хемус има немалко такива участъци, има няколко такива и на Тракия из Пазарджишко, ми е правило впечатление...
              Две черни перли...

              Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                Резонансът, за който говориш, ми намирисва на нащърбен от верижна машина асфалт, и като минеш по него с висока скорост - създава се вибрация точно тип резонанс.
                Магистрала Хемус има немалко такива участъци, има няколко такива и на Тракия из Пазарджишко, ми е правило впечатление...
                Точно за това говоря но с пежото не го усещах...
                Нормално ли е с Алфата да го усещам ( усеща се като пътуваш от софия за варна малко преди края на магистралта но мисля че са 3/4 такива участъка, има ги и на връщане но са по към София.
                Карал съм с 130 макс 140.
                Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
                Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

                Comment


                • #9
                  Мен ако питаш, това може да се усети по-скоро ако си с по-твърди гуми, макар че и окачването също дава своето отражение. Зависи и асфалта в какво точно състояние е. Френските коли винаги си били символ за комфортна возия (поне доде не излезе на бял свят Пежо 307). Докато Алфата винаги е била с може би най-твърда и почти спортна возия срещу почти всички конкуренти в своите класове.
                  Аз обаче, такива нащърбвания по асфалта от верижни машини, и с Реното съм ги усещал, дето лашка като лодка... карам обаче с налягане в гумите поне 2.5 атм.
                  Две черни перли...

                  Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                  Comment


                  • #10
                    Колега на мойта кво ли не и сменях и се държи по-същия начин!Даже и не спря да хлопа ей писнами вече!Мотор за милиони с това окачване обаче трагедия пълна!Някой има ли идея за тая стабилизираща щанга как може да се направи да не хлопа поне месец-ще го черпя???

                    Comment


                    • #11
                      Слагаш полиуретан. Или тампони от лада самара
                      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                        Слагаш полиуретан. Или тампони от лада самара
                        Полиуретана и от там минах нестава!Още някой ми беше казал за тампони от лада самара-и това ще пробвам!Мерси!

                        Comment


                        • #13
                          Аз мисля да си купя стаб щанга с тампони оригинална от Италия, май само това е начина.
                          Но ще изчакам защото се доверих на един сервиз и на полиеретан и май всички проблеми идват от там.
                          Alfa Romeo 2.4 jtd 136к.с. 2000г.
                          Стъпва по паважа с 15 цола джанти, като манекенка с 15 сантиметрови токове.

                          Comment


                          • #14
                            проблема е в самата щанга (износена е) и каквито и тампони да се сложат няма да стане ако не се коригира тя.
                            АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD ' 99
                            LANCIA THESIS 2.4 JTD ' 03

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от akirilov Покажи съобщение
                              Здравейте,
                              понеже тази кола вече не ми дава да спя, имайки предвид вложените средства и скромният резултат - вече се чудя дали не си е родена такава...
                              В събота и неделя карах по магистралта София - Варна и на 3 участъка някъде при видимо гладък асфалт колата влизаше в нещо като резонанс и тресеше като каруца.
                              Проверени са амортесьорите на тръскалка, проверено е окачването като всичките носачи са оригинални.
                              Тампоните на стаб. щанга са сменени с полиретан в гараж Вентура.
                              В дупки влиза като всяка друга кола, вярно друса малко повече по паваж но на тази магистрала ме побърка в тези 3 участъка, дори и на нормален първокласен път не тресе така.
                              Нормално ли е да тресе тази кола така?
                              Все ми се струва, че няма как да ти тресе от разбити тампони на стабилизираща щанга. Дори при демонтирана такава, трудно ще усетиш липсата й.
                              Ролята й е съвсем друга и няма общо с това дали автомобилът вози твърдо или меко.

                              Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщение
                              Мен ако питаш, това може да се усети по-скоро ако си с по-твърди гуми, макар че и окачването също дава своето отражение. Зависи и асфалта в какво точно състояние е. Френските коли винаги си били символ за комфортна возия (поне доде не излезе на бял свят Пежо 307). Докато Алфата винаги е била с може би най-твърда и почти спортна возия срещу почти всички конкуренти в своите класове.
                              Аз обаче, такива нащърбвания по асфалта от верижни машини, и с Реното съм ги усещал, дето лашка като лодка... карам обаче с налягане в гумите поне 2.5 атм.
                              Доколкото разбирам, колегата се оплаква не от твърдо возене, а от тресене при преминаване на напречни неравности - различно е.
                              Френските автомобили отдавна не са това, което бяха. По принцип, 206-цата не вози никак комфортно дори с висока гума - личен опит. Комбинирано с по-малко междуосие, няма как да поема неравностите по-добре и да вози по-меко от 156.
                              Спортна возия при 156 - да, но със спортното окачване. Моята е със стандартното окачване и е като мекица.
                              Проблемът му е другаде.
                              156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                              Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                              Comment

                              Working...
                              X